ERASMUS GREEK HOSPITALITY RELOADED

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, καταφέραμε με μεγάλη χαρά και περηφάνια να φιλοξενήσουμε τους εταίρους του νέου μας ευρωπαϊκού προγράμματος LONG LIVE CULTURAL DIVERSITY. 12 καθηγήτριες και 20 μαθητές και μαθήτριες από τη συντονίστρια  χώρα Τουρκία καθώς  και από την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Κροατία και τη Β. Μακεδονία ακολούθησαν το πρόγραμμα του 3ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ από τις 4 έως τις 8 Μαΐου 2022. 20 μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας και πολλές καθηγήτριες συμμετείχαν με ιδιαίτερο ζήλο στις προετοιμασίες, εργασίες, παρουσιάσεις και ξεναγήσεις εντός και εκτός Ευόσμου και Θεσσαλονίκης .

Την πρώτη μέρα μετά την άφιξη των εταίρων μας και το καλωσόρισμα από τον Διευθυντή κ. Κλαπανάρη στο σχολείο μας, όλοι μαζί ακολουθήσαμε τη συνάδελφο κ. Σιφνιού στην περιπατητική ξενάγηση στον Εύοσμο. Σταματήσαμε στην παλαιότερη μεταβυζαντινή εκκλησία του Αγίου Αθανασίου όπου ακούσαμε με προσοχή μια ιστορική αναδρομή από τον ιερέα του ναού και τη μετάφραση στα Αγγλικά από τον μαθητή μας Γ.Κ. Κατόπιν επισκεφθήκαμε την πλατεία του Ευόσμου και την εκκλησία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Το πρώτο μας γεύμα κοντά στην πλατεία έδωσε την ευκαιρία στους εταίρους μας να γευτούν παραδοσιακά πιάτα της πατρίδας μας. Το απόγευμα ξεκίνησαν στον χώρο του σχολείου μας οι παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών και των μαθητριών όλων των χωρών με θέμα τους μύθους και θρύλους της χώρας τους σε συσχετισμό με τα ιστορικά τους μνημεία.

Την επόμενη μέρα οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας συνοδευόμενες/οι από τη φιλόλογο κ. Παλαιοχωρινού συνάντησαν τους εταίρους στο άγαλμα του Βενιζέλου στην πλατεία Αριστοτέλους και ξεκινήσαμε την ξενάγηση στην πόλη μας από την πλατεία Αριστοτέλους έως και την πλατεία Ναβαρίνου, με ενδιάμεσες στάσεις σε όλα τα ιστορικά μας αξιοθέατα και με τις απαραίτητες ‘’οικογενειακές’’ φωτογραφίες. Όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες του σχολείου μας πήραν το ρόλο του ξεναγού στην ίδια τους την πόλη μεταφέροντας γνώσεις και πληροφορίες στους/στις φιλοξενούμενούς μας. Ακολούθησε διάλειμμα για φαγητό σε ταβέρνα στην περιοχή της Ροτόντας, αυτήν τη φορά με θαλασσινές γεύσεις. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης και το παραλιακό μέτωπο του Λευκού Πύργου. Οι καθηγήτριες υπό την εποπτεία της συντονίστριας έκαναν μία σύντομη συνεδρίαση σχετικά με τις επόμενες μετακινήσεις και τη θεματολογία τους.

Την Παρασκευή 7 Μαΐου επιβιβαστήκαμε στο τουριστικό λεωφορείο με προορισμό τη Βεργίνα. Εκεί μας περίμενε ο ξεναγός για την επίσκεψη στους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας. Όλοι οι συμμετέχοντες και όλες οι συμμετέχουσες ενθουσιάστηκαν από αυτήν την εμπειρία ζωής. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη των νερών Έδεσσα, όπου μαγευτήκαμε από την ομορφιά των καταρρακτών και τις βόλτες στην παλιά πόλη. Με θέα τους καταρράκτες ακολούθησε το γεύμα μας στην πόλη της Έδεσσας με παραδοσιακές γεύσεις φαγητών και γλυκών.

Η στιγμή όμως που περίμεναν όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες , 20 από την Ελλάδα και 20 φιλοξενούμενοι/ες ήταν το βράδυ της Παρασκευής! Το πάρτι στο χώρο του 3ου ΓΕ.Λ  Ευόσμου! Οι καθηγήτριες και μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν προετοιμάσει πρόγραμμα με πολλές εκπλήξεις. Εκτός από την καθιερωμένη απονομή πιστοποιητικών παρακολούθησης και τις ανταλλαγές δώρων και αναμνηστικών, απολαύσαμε τον υπέροχο μπουφέ που ετοίμασαν οι γονείς των παιδιών μας και χορέψαμε στους ρυθμούς της μουσικής του Dj του σχολείου μας. Βέβαια, για ακόμη μία φορά μάς τίμησε με τη συμμετοχή του ο Σύλλογος παραδοσιακών χορών Γαϊτάνι και οι φιλοξενούμενοι και οι φιλοξενούμενες απόλαυσαν όχι μόνο το φημισμένο συρτάκι αλλά και άλλους χορούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το γλέντι, όμως, έπρεπε να τελειώσει για να ακολουθήσει η τελευταία μας εκδρομή.

Σάββατο λοιπόν, η τελευταία μέρα δράσεων πριν τις αναχωρήσεις των εταίρων μας. Το τουριστικό λεωφορείο με συνοδούς τις καθηγήτριες Ζ. Χίζαρη και Ν. Γκιοτλή, μας οδήγησε στην Άφυτο Χαλκιδικής όπου ο ήλιος, ο γαλανός ουρανός, η τυρκουάζ  θάλασσα και η ζέστη έδωσαν στ΄ αλήθεια μια μικρή γεύση από το ελληνικό καλοκαίρι. Περιηγηθήκαμε στα στενά και στα μαγαζιά με σουβενίρ αλλά επισκεφθήκαμε και το Λαογραφικό Μουσείο της Αφύτου που άνοιξε ειδικά για τους καλεσμένους και τις καλεσμένες μας. Ξεναγηθήκαμε κατά ομάδες στο μουσείο και όλες και όλοι γράψαμε μερικές ευχαριστήριες γραμμές στο βιβλίο επισκεπτών. Ακολούθησε γεύμα σε παραδοσιακή ταβέρνα θαλασσινών με ιδιαίτερη έμφαση στα τοπικά προϊόντα του ελαιόλαδου και του μελιού. Κάθε πιάτο μύριζε Ελλάδα και οι ιδιοκτήτες εξηγούσαν τα πάντα στην ομάδα μας. Στην επιστροφή, κατόπιν αιτήματος των μαθητών και των μαθητριών σταματήσαμε σε γνωστό εμπορικό κέντρο για λίγα ψώνια και καφέ. Εκείνο το βράδυ όπως και το επόμενο πρωινό ήταν γεμάτο από αντικρουόμενα συναισθήματα χαράς και λύπης, γιατί έπρεπε να αποχαιρετήσουμε τους φιλοξενούμενους και τις φιλοξενούμενές μας…

So, all good things come to an end……

Μέχρι την επόμενή μας δράση και συνάντηση……. Long Live Cultural Diversity!! Long Live ERASMUS!!

Ας μην ξεχάσουμε να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή μας κ. Κλαπανάρη, την υποδιευθύντρια Θεοδώρα Χατζημπαλάση αλλά και όλους και όλες τους συναδέλφους που βοήθησαν στην υλοποίηση του πιο δύσκολου μέρους ενός ευρωπαϊκού προγράμματος, τη φιλοξενία! Ιδιαίτερες ευχαριστίες στις καθηγήτριες Αναστασία Απατζίδου και Αικατερίνη Γκαγκανιάρη.

Ας μην ξεχάσουμε, επίσης, την έννοια της φιλοξενίας από τα χρόνια των προγόνων μας κι ας θυμηθούμε ότι τα προγράμματα Erasmus χτίζουν μόνο γέφυρες φιλίας, συνεργασίας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού!!