Ζωγράφοι υπό τους ήχους του theremin τα παιδιά του Γ4

Ζωγράφοι υπό τους ήχους του theremin τα παιδιά του Γ4

Αν έχετε άγνωστες λέξεις ή αν δεν το «κάνετε εικόνα»… κάνετε υπομονή!

Γιατί τα παιδιά του Γ4 μπορούν να σας εξηγήσουν. Και είναι εύλογο, γιατί την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου επισκέφτηκαν με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους την περιοδική έκθεση της Συλλογής Πετράκη «Οργανική Τέχνη. Η Πρωτοπορία στο Πέτρογραντ» στη Μονή Λαζαριστών.

«Ο όρος «Οργανική Τέχνη/Παιδεία» επινοήθηκε από τον μουσικό και ζωγράφο Μιχαήλ Ματιούσιν το 1923 και βασιζόταν στη θεωρία ότι ο κόσμος είναι ένα αυστηρά δομημένο σύστημα που διέπεται από νόμους, κινείται αέναα και έχει τον δικό του βιολογικό ρυθμό, ακόμη κι όταν πρόκειται για ανόργανη ύλη όπως είναι οι κρύσταλλοι ή η πέτρα … Αποστολή των μαθητών του ήταν να φέρουν ξανά τη φύση στην τέχνη. Ο Ματιούσιν πίστευε ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να αναζητά τον ρεαλιστικό χώρο όχι στην εύκολα ορατή πραγματικότητα αλλά στον μικρόκοσμο και τον μακρόκοσμο». [Από την παρουσίαση της έκθεσης, βλ. Οργανική Τέχνη. H Πρωτοπορία στο Πέτρογκραντ – MOMus]

 

Τα παιδιά ελευθερώθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Προσέγγισαν με τις δικές τους ευαισθησίες τα έργα που συζητήθηκαν, εντυπωσίασαν -μάλιστα- την εμψυχώτρια περιγράφοντας τον μικρόκοσμο και τον μακρόκοσμο ενός πίνακα του Ματιούσιν με τον τίτλο ενός ποιήματος του Feynman «Ένα σύμπαν από άτομα, ένα άτομο στο σύμπαν»! Συμμετείχαν ένθερμα στο παιχνίδι θησαυρού αξιοποιώντας τις αισθήσεις τους και τις εμπειρίες τους για να αποδώσουν τα χρώματα και τα σχήματα των έργων. Έκπληξη τους προκάλεσε το αιθερόφωνο ή Theremin, το μουσικό όργανο που επινόησε το 1920 ο Лев Сергеевич Термен ή Leon Theremin, και το οποίο βασίζεται στις αρχές του ηλεκτρομαγνητισμού. Σε αντίθεση μάλιστα με τον Sheldon του «Bing Bang Theory», τα παιδιά όχι μόνο απόλαυσαν τους ήχους του theremin αλλά και ζωγράφισαν κατά το πρότυπο της οργανικής ζωγραφικής των Ρώσων Πρωτοπόρων.

Τα έργα της Οργανικής Τέχνης, τα βλέπουμε από την αρχή της χρονιάς στις μικρογραφίες των αναρτήσεών του ιστοχώρου μας.

Όσο για τα έργα των παιδιών του Γ4, κι αυτά θα τα δούμε και τα θαυμάσουμε σύντομα. Ποια τέχνη, εξάλλου είναι πιο όμορφη από το χρώμα και το φως στα χαμογελαστά πρόσωπα;

 

 

Σχολιάστε / Απαντήστε